مصاحبه آرشیو خبر ها
متن کامل مصاحبه ی دیوید ترزگه

متن کامل مصاحبه ی دیوید ترزگه

داوید ترزگه مهاجم اسبق باشگاه یوونتوس هم اکنون در ایتالیا به سر می برد و در مصاحبه ای مفصل با روزنامه توتو اسپورت شرکت کرد. در ادامه می توانید مصاحبه کامـل ترزگل را بخوانید :

هواداران از تو خواستند که اینجا بمای و اکنون با یوونتوس یک قراردادِ 6 ماهه ببندی ...

" قرارداد را بدهید به من ، فوراً امضا می کنم (می خندد) "

" استقبالی که هواداران، تیم و مدیریت از من کردند بی اندازه باعثِ خوشحالی ِ من شد . دیروز برای ملاقاتِ تیم و مربی ای که هم تیمیِ سابقِ من است به محلِ تمرین ِ تیم رفتم و استقبالی که از من کردند بی همتا بود "

" این استقبال برای من غیرمنتظره بود ، زیرا داریم از یک مجموعه ای صحبت می کنیم که کارهای تاریخی ای انجام داده است ، این یک مجموعه ی خیلی مهم است، و زمانی که آندره آ آنیلی برای ساختن ِ آینده ی باشگاه فراخوانده شد این کار باعثِ خوشحالیِ من شد "

" رفتن ِ من خیلی سریع اتفاق افتاد و آن زمان نتوانستم با هواداران خداحافظی ِ گرمی داشته باشم و مجبور بودم که سریع برم و همیشه ناراحتی این را داشته ام که نتوانستم آن طور که می خواستم با هواداران خداحافظی کنم "

" اما اکنون مسئله ی مهم این است که من در اینجا ، تورین ، در موقعیتی که یوونتوس یکشنبه بازیِ مهمی را انجام خواهد داد ، می توانم با هواداران آنطور که قبل از رفتن به آنها قول داده بودم خداحافظی کنم

توتی دیروز گفت که یوونتوس با کمک ها برنده می شود ...

" شاید به این دلیل این را می گوید چون همیشه کم برده است ...(می خندد) ، شوخی می کنم ، فرانچسکو یک اسطوره است "

مسئولیتی در باشگاه ؟

" فکر می کنم که می توانم در آمریکای جنوبی به یوونتوس کمک کنم . یوونتوس یک تصویر بسیار بزرگ دارد و اکنون در حالِ رشد کردن است با همه ی بازیکنانِ آمریکایِ جنوبی ای که دارند خیلی خوب کار می کنند . اما آمریکای جنوبی یک قاره است که می توان هنوز بهتر از آن بهره برداری کرد و من می توانم کمکی به یوونتوس کنم "

" من با آندره آ آنیلی درباره ی کارهایی که می توانم انجام دهم صحبت کردم ؛ می توانم سفیرِ یوونتوس باشم در چهاچوبِ پروژه ی اُسطوره ها ، یا حتی چیزی بیشتر . من دوره ی مدیریتِ ورزشی را گذرانده ام ، یک نوع درجه ی علمی (لیسانس) که مورد تایید فیفا است "

" همچنین در حالِ گذراندنِ دوره ی مربیگری هستم ، اما آینده ی خود را بیشتر به عنوانِ مدیر یا یک تماشاگر می بینم . می توانم سرتاسر ِ آمریکای جنوبی را بگردم و استعدادها را پیدا کنم یا به نحوه ی دیگری در آمریکای جنوبی به یوونتوس کمک کنم "

در زمانِ موجی بازیکنانِ زیادی از آمریکای جنوبی در یوونتوس وجود نداشتند ...

" دوره ها تغییر می کنند ، درهای جدیدی در ترنسفر در حالِ باز شدن برای یوونتوس هستند و اکنون نیز بازیکنانی مثل ِ ویدال ، کاسرس و ایزلا در تیم هستند "

کارلوس توز ؟

" او بازیکن ِ فوق العاده ای است و شایستگیِ دعوت شدن به تیم ملی را دارد، او یکی از مهمترین بازیکنانِ حاضر در ایتالیاست ، در لیگی که یکی از سخت ترین لیگ هاست . او یک مرد خیلی مهم برای تمامِ آرژانتین است و برای من هم این طور است "

" با گشت زنی در تورین فهمیدم که مردم خیلی او را دوست دارند . او شماره ی 10 را برداشت ، یک شماره ی سنگین . برداشتن ِ شماره ی 10 آله (دل پیرو،می خندد) ،تصویر ِ یوونتوس ، شجاعانه بود و کمی نا آگاهانه "

" مسئله ی خوب این است که او خیلی به سنگینیِ این شماره فکر نکرد و تقریباً خود را در مشکل نگذاشت که این نقطه ی قوتِ او است . در اینجا اعتمادی را یافت که لازم داشت، و او نیز بازیکنِ با کیفیتی است "

دوست داشتید که با توز یک زوجِ خط حمله بودید ؟

" من همیشه اندوه این را که نتوانستم با سالاس بازی کنم را داشته ام، که او برای من یک پدیده بود ، اما او بد شانس بود . هرگز در یوونتوس با یک بازیکن ِ اهل ِ آمریکای جنوبی در خط حمله بازی نکردم ، اما من با ایبرا ، دل پیرو ، اینزاگی و زیدان بازی کردم "

راضی بودید؟

" ببینید ، من این شانس و اقبال را داشتم که با قهرمانانِ بزرگی بازی کنم . و این را زمانی بیشتر درک می کنی که دیگر با آنها بازی نمی کنی و دلت برای آنها تنگ می شود ! "

زمانِ کنار گذاشتنِ فوتبال ؟

" من هنوز 6 ماهِ دیگر با نیوولز اولد بویز قرارداد دارم ، بعد باید به ریور برگردم ، جایی که هنوز یکسالِ دیگر قرارداد دارم "

با کولو کولو صحبتی داشته اید ؟

" نمی دانم،اکنون هیچی نمی دانم "

دل پیرو ...

" فوتبال ساخته شده از انتخاب ها است ، من هم به آرژانتین بر گشتم . آله فقط برای فوتبال به اُسترالیا نرفت ، بلکه بیشتر برای کیفیتِ زندگیِ خود و خانواده اش . زمانی که از یووه می روی همه چیز به بدترین شکل برای تو تغییر می کند ، و من همیشه به جوان ها گفته ام که : "در یووه بمان "

پوگبا ؟

" من خیلی کم با او صحبت کردم . به شدت به او توصیه کردم که در یووه بماند. برای بازیکنی مثل ِ او ماندن در یوونتوس مهم است . همچنین او در یووه فرصتِ بازی کردن دارد و این بحث (ماندن در یوونتوس) برای کسی هم که کم بازی می کند است "

" یوونتوس باشگاهی در حالِ رشد کردن است و بازهم بهتر خواهد شد .. پوگبا را نمی شناختم ، اما بازیِ او را در بازیِ دوستانه برابر ِ کونئو دیدم و واقعاً من را تحتِ تاثیر قرار داد . تمامِ هم تیمی هایش و افرادِ دیگری به من گفتند که او یک پدیده است . به نفع ِ او است که در ایتالیا بماند ، این می تواند مسئله ی مهمی برای او ، یوونتوس و برای فوتبالِ ایتالیا باشد "

آنتونیو کونته ...

" به او گفتم : " آنتونیو ، من بازی های یوونتوس را در چمپیونز دیدم ..." ، او حرفِ من را قطع کرد با گفتن ِ : "ولش کن ! خواهش می کنم ولش کن! " ، هر بار عصبانی تر (می خندد) "

" او اینطوری است و بردنِ لیگِ قهرمانان همیشه فکر و ذهن ِ او بوده است . اما به نظرِ من اگر بازیکنان این تیم با هم بمانند می توانند در عرض ِ چند سالِ دیگر لیگِ قهرمانان را ببرند "

" به دلایل ِ مختلفی امسال خوب پیش نرفت ، اما این تیم خوب به هم جور شده است و بازیکنان چیزی که کونته می خواهد را به خوبی می فهمند . سبکِ بازی ای که او به این تیم داده من را شگفت زده کرده است ؛ او با این شکل قراردادنِ هافبک ها در زمین در یوونتوس انقلابی ایجاد کرد ! بازیِ جدید ، همان ذهنیتِ برنده ی که در گذشته وجود داشت "

" کونته در یوونتوس دوره ای را که حتی از دوره ی من مهمتر است را رقم زد . او به عنوانِ بازیکن لیگِ قهرمانان را برنده شد ، اما سه فینال را هم از دست داد . برای من از دست دادنِ یک لیگِ قهرمانان برای عصبانی شدن کافی بود . در منچستر ، اما ، با خودم می گفتم : " من جوان هستم و فرصتِ این را دارم که این فینال را دوباره بازی کنم "

" اما برعکس دیگر حتی نزدیکش هم نشدم ! زمانی که به کونته گفتم : " فینالِ لیگِ اروپا در تورین است ، و این چیزِ زیبایی است ... " به نظرم او هنوز هم خوشحال و راضی به نظر نمی رسید . هنوز اندیشه ی بردنِ لیگِ قهرمانان است که شعله ور است . و بعد از جمله ی قبلی به او گفتم : " خُب ، فینالِ بعدیِ چمپیونز لیگ در میلان است ، می تواند زیبا باشد در سن سیرو " ، و این جمله در نهایت باعث شد که او به خنده بیاید ! "

انتظار کونته ای اینقدر ماهر در مربی گری را داشتید ؟

" بله ! ما دو سال با هم بازی کردیم ، در سالِ اول به دلیل ِ یک مصدومیت کم بازی کرد ، در فصلِ 2002-2001 همراه با لیپی ناخدای ما شد . و آن زمان من موفق شدم اولین اسکودتوی خود را ببرم ، و آن زمان بود که فهمیدم که او یک مربی خواهد شد "

" نه فقط مربی ، بلکه یک مرد واقعی برای یووه . در رختکن او کسی بود که برای تو معنی ِ یوونتوس را شرح می داد و زمانی که من به یووه آمدم باید می فهمیدم که کجا بودم و او در این مورد به من کمک کرد . من برای او خوشحالم ، او از پایین شروع کرد و با شایستگی ِ کامل مربیِ یوونتوس شد "

یوونتوس بیشتر به کونته نیاز دارد یا کونته به یوونتوس ؟

" گمان می کنم که رشدِ جوانانِ یوونتوس بستگیِ زیادی به کونته داشته باشد . او به آنها کمک می کند ، خیلی با آن ها صحبت می کند ، آنها را آگاه می کند که در کجا بازی می کنند ، او یک فضای یک دست و صاف درست کرده است و زمانی که تحتِ فشار هستی به تو آرامش می دهد "

کونته در باشگاهی دیگر ؟

" نمی دانم ، من دوره ی طولانی ای را در یوونتوس برای او آرزومندم "

توصیه ی شما برای یوونتوس برای موفقیت در لیگِ قهرمانان ؟

" من دیدم که یوونتوس با بازیکنان کناری ای حمله می کند که خیلی سریع جایگیری می کنند . در این صورت نانی می تواند بازیکنِ مناسبی باشد ، او یک بازیکن ِ سریع و تکنیکی است ، چیزی که کونته می خواهد "

یوونتوس بعد از پیرلو؟

" پیرلو یک پدیده است و به متحیر ساختن ادامه می دهد، دیروز او را دیدم و دهانِ من را بازهم بازتر گذاشت . توانایی او در قراردادنِ تو با یک پاس در جلوی دروازه بی همتا است . اما با توجه به سن ِ او منطقی است که به آینده ای بدونِ او هم فکر کنی . آنتونیو به من گفت که تغییر سیستم دادن را دوست دارد ، و این به این معنی است که شاید بعد از پیرلو سیستم ِ بازیِ یوونتوس تغییر کند "

تفاوتِ یوونتوس کونته با آن یوونتوس کاپلو ؟

" خب ، دوره ها تغییر کرده اند . اما یوونتوس کاپلو از نظرِ بازیکنی خارق العاده بود، که با یک 2-2-4 بسیار بی عیب و تمیز بازی می کرد . در هر پست بهترین ها حضور داشتند "

" فکر کردن به آن دیوانه کننده است ، فکرش را بکنید که یک مهاجم ِ حریف چه وضعیتی داشت ؛ اول با امرسون و ویرا روبرو می شد ، اگر موفق می شد که از آنها بگذرد با تورام و کاناوارو روبرو می شد و اگر اینقدر فوق العاده بود که می توانست از آن دو عبور کند با بوفون روبرو می شد ! "

" در فاز حمله ندودی بود که در سمتِ چپ جلو و عقب می رفت ، بهترین کامورانزی در سمتِ راست و در حمله ایبراهیموویچ و دل پیرو بودند ... چه فقری!(می خندد) "

" بعد، سالِ 2006 رسید ، آن ضربه را به ما زدند و بازیکنانی که رفتند به رئال، بارسلونا و اینتر رفتند که این باشگاه ها اصلاً کوچک نیستند "

اگر یک مسابقه بین این یوونتوس و یوونتوس کاپلو برگزار می شد ، چه نتیجه ای رقم می خورد ؟

" براساس بازی جواب می دهم ، می گویم 2-3 به نفع ِ تیم کاپلو "

یوورنته ؟

" یک مهاجمِ نوکِ جالب است . زمانی که در اِرکولس بازی می کردم با او که در بیلبائو بازی می کرد روبرو شدم . بیلبائو یک باشگاهِ ویژه است و بازی کردن برای این باشگاه تجربه ی برجسته ای برای یوورنته بود "

" خوشایندِ من بود که او خواست در سطحِ بالاتری بازی کند و خواست که نشان دهد که می تواند در سطح بالاتری هم کیفیتِ خود را ثابت کند ، در غیرِ این صورت می توانست در بیلبائو بماند و پادشاهی کند "

" در یوونتوس به او زمان داده شد تا هماهنگ شود و اکنون دارد خوب کار می کند . کونته از او تعریف و تمجید می کند ، گفت که او پسرِ باهوشی است که سعی می کند همه چیز را بفهمد "

توپِ طلا را به پیرلو می دادید یا توتی ؟

" به هر دو ! شایستگیِ آن را دارند ، همانطور که ایتالیایی های دیگری هم هستند که این شایستگی را دارند با شروع از بوفون . کاری که توتی در رُم انجام داد بی همتاست ، یک اثرِ تاریخی است ، هرچند که کم برنده شد "

" پیرلو فوق العاده است و هر کجا که بازی کرده همیشه خوب کار کرده است . همچنین او یک مردِ ساده و با تواضع است . قهرمانانِ واقعی ، نیز انسان های فوق العاده ای هستند ، که پیرلو اینگونه است . پیرلو در آمریکایِ جنوبی محبوب ترین بازیکن ِ ایتالیایی است ، بعد از او بوفون محبوب است . همه ی دروازبانانی که با آنها بازی کرده ام درباره بوفون از من می پرسیدند . او یک اسطوره ی واقعی است "

عجیب ترین بازیکن یووه در 10 سالی که در یوونتوس بودید کدام بود ؟

" شاید کامورانزی . او هنوز بهترین دوستِ من است . در یوونتوس با او آشنا شدم ، نمی دانم آیا عنوانِ " عجیب" درست باشد یا نه ، اما او یک شخصیتِ بزرگ است . در زمانِ حضورم در یووه او در پستِ هافبکِ راست بهتر از فیگو برای من بود "

مونترو ؟

" شخصیتی بسیار زیبا . او یکی از مهمترین بازیکنانِ یوونتوس در رختکن بود . یوونتوس را برای ما معنی می کرد. او یک بازیکن بزرگ بود که روی او حساب می کردیم . حریفان از او می ترسیدند . او باعثِ وحشتِ مهاجمان بود و زمانی که او را نزدیکِ خود می دیدند جایِ خود را عوض می کردند . مدام با حریفان صحبت می کرد و باعثِ دیوانگیِ آن ها می شد . واقعاً ترس آور بود "


هیچپگاه برابرِ او بازی کردید ؟

" بله،در یک بازیِ اروگوئه - فرانسه که زوج دفاعِ او لوگانو بود . بعد از 5 دقیقه به خاطر ِ خطا روی آنری کارتِ قرمز گرفت ، که فکر می کنم که این تنها کارتِ قرمز در کارنامه ی ورزشی ِ او است "

" نمی دانم او را چه کار کرده بودند یا چه چیزی به او گفته بودند که بعد از 5 دقیقه چنین خطایی را روی آنری کرد . کارتِ قرمز ِ مستقیم گرفت .به سمتِ او دویدم و به او گفتم : "چیکارش کردی ؟ " گفت : " هیچی داوید ! "

" با یک حالتِ کاملاً بی گناه گرفته به خود (می خندد) . با مونترو تیم دوازده نفره بازی می کرد ، اما اگر او را به عنوانِ رقیب روبروی خود داشتی این یک عذاب بود "

" تیم ترجمه انجمن یوونتوس "
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: