جنجال بی فایده رُمی ها !

جنجال بی فایده رُمی ها !

یوونتوس و رُم روز گذشته در ورزشگاه اختصاصی بیانکونری به مصاف هم رفتند که یووه در بازی پر برخورد و جنجالی توانست حریف پر ادعای خود را با نتیجه 2-3 شکست دهد .

همانطور که انتظار می رفت بازیکنان رُم از ثانیه اول بازی شروع به تحت فشار قرار دادن داور کردند و در هر صحنه پیش ِ پا افتاده ای دست به اعتراض می زدند . رُمی ها که هنوز هم از قهرمان نشدن در فصل قبل و اختلاف 17 امتیازی خود با تیم یوونتوس ناراحت بودند پس از هر تصمیم داور به سمت او هجوم می بردند و اعتراض می کردند .

کاپیتان و اسطوره رُم که البته تنها یک بار موفق به کسب اسکودتو شده نیز با واکنشی بد ، پس از گلی که بثمر رساند و مصاحبه ای تند علیه داور بعد از پایان بازی سعی در بی ارزش نشان دادن پیروزی یووه داشت . در این بین صحنه های پنالتی برای دو تیم و سایر اتفاقات در بازی مورد بحث قرار گرفته است که در ادامه نظر کارشناسان داوری در ایتالیا را بررسی می کنیم .

چزاری داور شناخته شده ایتالیایی در مصاحبه با توتواسپورت در مورد داوری بازی یوونتوس - رُم گفت :

" در صحنه ای که خطای پنالتی مایکون گرفته شد (گل اول یوونتوس) ، خطای هند صحیح نبود زیرا دست او به بدنش چسبیده بود و این نمی توانست پنالتی باشد . همچنین در صحنه گل اول تیم رُم ، آقای روکی دید خوبی نداشت و در آن صحنه خطای توتی را که ابتدا با دست تعادل لختشتاینر را بر هم زد ندید ، بنابراین پنالتی رُم هم مردود بود . پنالتی دوم تیم یوونتوس نیز بدرستی اعلام شد زیرا پیانیچ بر روی خط محوطه جریمه پای پوگبا را لمس کرد و بنابراین خطا درون محوطه انجام شد .


 

این کارشناس داورس همچنین در مورد گل سوم یووه و اعتراض رُمی ها مبنی بر اینکه ویدال دید ِ دروازه بان رُم را گرفته بود ، گفت : زمانی می توان این صحنه را را آفساید اعلام کرد که ضرب ِ توپ کم باشد و دروازه بان در حالی که دیدش نسبت به توپ از بین نرفته باشد توپ را مهار کند . اما در این صحنه ، شوت بونوچی بسیار محکم زده شده و ویدال هیچ تاثیری در دید دروازه بان نداشته است در نتیجه گل کاملا صحیح است .



در مصاحبه ای دیگر نیز کارشناس داوری اسپورت مدیاست ، دی مارکو در مورد اتفاقات این بازی گفت :

" در صحنه اعلام پنالتی نخست برای یوونتوس ، توپ به دست مایکون برخورد کرد و این اتفاق بر روی خط محوطه جریمه بود و نمی توانست دلیل درستی برای اعلام پنالتی برای یووه باشد . در صحنه خطای پیانیچ بر روی پوگبا و اعلام پنالتی ، پیانیچ بر روی خط محوطه جریمه پای پوگبا را زد و در ادامه این خطا به داخل محوطه هم کشیده شد . بنابراین این پنالتی صحیح بود "

" در صحنه اعلام خطای پنالتی برای رُم ، خطای نخست را توتی انجام داد و بنابراین نباید برای رُم اعلام پناتی میشد "

با مرور نظر کارشناسان داوری ایتالیا به سادگی می توان فهمید که رُمی ها بدنبال توجیه کردن حرکات زشت خود و شکست برابر یوونتوس هستند و داوری هرگز به نفع یوونتوس نبوده بلکه در صحنه هایی مانند اخراج موراتا به ضرر بیانکونری هم تمام شده است .

و حتی در بعضی از صحنه ها یوونتوسی ها می توانند مدعی باشند ، چرا که خطای بازیکنان رُم از دید داور پنهان مانده است . مانند شوت توز که به دست بازیکنان حریف برخورد کرد و صحنه مشکوک بر روی مارکیزیو در محوطه جریمه در نیمه نخست .










«جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس»


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: