تاریخ یوونتوس آرشیو خبر ها
یوونتوس - دورتموند / مرحله گروهی فصل 96-95

یوونتوس - دورتموند / مرحله گروهی فصل 96-95

در آستانه دیدار حساس سه شنبه یوونتوس و دورتموند یکی دیگر از دیدارهای زیبای این دو تیم را در لیگ قهرمانان اروپا مرور می کنیم . در فصل 96-95 لیگ قهرمانان اروپا یوونتوس و دورتموند در گروه C این رقابت ها قرار داشتند که یوونتوس موفق به شکست حریف می شود .

گروهی که یوونتوس توانست با 4 پیروزی ، 1 تساوی و 1 شکست و با کسب 13 امتیازصدرنشین و به عنوان تیم اول صعود کرد و این در حالی بود که دورتموند در این گروه دوم شد .

یوونتوس در این گروه با استوا بخارست رومانی ، رنجرز اسکاتلند و بروسیا دورتموند آلمان همگروه بود که تنها شکست یووه برابر نماینده آلمان رقم خورد . البته پیروزی 1-2 و عجیب دورتموند در دل آلپی ، پاسخ ِ پیروزی 1-3 یوونتوس در وستفالن استادیوم بود .


ترکیب دو تیم و اتفاقات بازی :




تیم دورتموند که در خانه خود بازی می کرد در همان ابتدای بازی توانست از شرایط میزبانی استفاده کند و دروازه یووه را باز کرد . آندرس مولر مهاجم شماره 10 دورتموند در دقیقه 1 بازی با ضربه شوت و البته روی اشتباه دروازه بان یووه آنجلو پروتزی دروازه بیانکونری را گشود .

اما یوونتوس قدرتمند ِ لیپی که خیال شکست در این بازی را نداشت 11 دقیقه بعد توسط میشل پادووانو با یک ضربه ی سرِ زیبا گل اول را وارد دروازه حریف کرد .

در ادامه ادامه الساندرو دل پیرو مهاجم جوان یووه در یک ضد حمله و با یک ضربه چیپ نتیجه را 1-2 می کند تا یوونتوس به بازی برگردد .

دانلود گل زیبای دل پیرو به دورتموند 





اما این پایان کار یوونتوسی ها در خاک آلمان نبود و در ادامه آنتونیو کونته کاپیتان یوونتوس یکی از معروفترین گل های تاریخ فوتبال ِ خود را با ضربه سر شیرجه ای بثمر می رساند تا یووه در مجموع 1-3 پیروز بازی شود .

یوونتوس در آن فصل پس از صعود از گروه خود (4 گروه 4 تیمی) ، در مرحله یک چهارم نهایی با رئال مادرید بازی کرد و در مجموع رفت و برگشت 1-2 برنده شد . در مرحله نیمه نهایی نانت فرانسه را از پیش رو برداشت و در فینال نیز با شکست آژاکس در ضزبات پنالتی برای دومین مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد .

دانلود خلاصه این دیدار 


شما می توانید با وارد شدن به کانال ویدئو اختصاصی یوونتوس دات آی آر در سایت آپارات ، خلاصه این دیدار را مشاهده کنید :

لینک ورود به سایت آپارات


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: