به كجای تاریخ یوونتوس پرتاب شده‌ ایـــم؟

به كجای تاریخ یوونتوس پرتاب شده‌ ایـــم؟

دو گل باورنكردنی جنوا در واپسین دقایق بازی، عبرت‌‍ آموزترین رستاخیزِ ممكن برای فستیوال فرصت‌سوزی یوونتوس در لوئیجی ‌فراری بود.

 

چشمان بی‌فروغ بانوی‌پیر تنها با هنرنمایی بازیكنی كه مطمئناً فصل آینده را با لباس یووونتوس آغاز نخواهد كرد تا دقیقه 87 خوش‌خیال به بــرد بود. در شبی كه نه خبری از انفجاری اثرگذار از بمب‌افكن 80 میلیونی یووه بود و نه قیقاج‌‌های كین نقطه پایانی داشت، یوونتوس به آرمان‌های سرمربی‌اش وفادار ماند و به هفتمین قسمت از سریال باخت‌های این فصلش رسید.

 

یوونتوس در بی‌انگیزه‌ترین حالت خود با ویترینی از بر باد دادن موقعیت‌های مسجل و نابسامانی آشكار شرایط فیزیكی بازیكنانش شاهكاری را رقم زد كه حاصلش افزایش ترس‌ها برای مهم‌ترین بازی فصلش خواهد بود.

 

بهترین پرتره، تصویر بسته دوربین‌های تلویزیونی در واپسین دقایق بازی بود؛ جایی كه دوشان ولاهوویچ نشسته بر روی نیمكت با حالتی گنگ و مبهوت به نقطه‌ای خیره شده بود. درست مثل دورنمای نامعلوم و منگ هوادارانی كه هنوز درنیافته‌اند به كجای تاریخ یوونتوس پرتاب شده‌اند؟

 

ضد تحلیلی بر بازی یوونتوس ― جنوا

 

― فانوس دریایی؛ مانند نورهای امدادگر اما ناكافی دیبالا در دریایِ طوفانیِ بندر جنوا. او روشن‌ترین نور در تاریكی مطلق یوونتوس بود. گل او آنقدر زیبا بود كه تكرارش در نمایش‌های پایانی به اندازه كافی دل‌هایمان را خواهد سوزاند.

 

― عناد؛ مانند مداخلات غرض‌ورزانه VAR با یوونتوس. بیگانه به نفع یووه و آشنا بر علیه بانوی‌پیر.

 

― بر باد رفته؛ مانند گل‌های پرپر شده‌ی مویزه كین. فوتبالی‌های قدیم جمله‌ای حكیمانه دارند كه وقتی یك بازیكن بیش از سه توپ را در یك بازی خراب می‌كند دیگر جایی برای ملامتِ بخت و اقبال نیست؛ ایراد در خویشتنِ خویش است.

 

― یاز دوازدهم؛ مانند زحمات دشیلیو برای میزبان. عملكرد توهم‌برانگیز او در حساس‌ترین لحظات بازی، حال جنوا را خوب و حال یووه را خراب كرد.

 

― صلیب شكسته؛ مانند تلاش‌های نافرجام دوشان ولاهوویچ برای گلزنی. در گل‌نزدن‌هایش بعید است كسی صلیب را روی دوش او بگذارد وقتی شانه‌های ستبر الگری مستحق‌تر است.

 

― دل‌رحمِ عقیم؛ مانند لشكر بی‌سلاح یوونتوس در پشت دروازه‌ جنوا. اگر 120 دقیقه دیگر نیز به درهای شهرِ شیرهای لیگوریا می‌كوبیدیم كسی در بر ما نمی‌گشود.

 

― هپروت؛ مانند عالَمِ خلسه‌وارِ آدرین ربیوكه بهترین پاس‌هایش را در آن تقدیم رقیب می‌كرد؛ لحظات سكرآور و مبهمی كه او بازیكنان جنوا را محرم ‌تر از خودی‌ها می‌پنداشت.

تهیه : جامعه ی مجازی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران 

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: